Catherine Melin
Catherine Melin, Roubaix (França) 1968
Període de residència amb beca Asterides-Hangar: abril – juliol 04
L’aproximació de Catherine Melin cap a l’art neix de la pregunta de què pot ser “possible”. Dins de la filosofia es diferència d’allò impossible en tant que d’allò necessari i contingent. Què podria ser possible en un barri en rehabilitació o en altres espais urbans de funcions improbables? Què pot fer l’art a partir d’aquesta realitat?
Amb residències al País Basc, Buenos Aires, Barcelona, Escòcia, Canadà i Moscou, Catherine Melin s’interessa en la vida que sorgeix en els paisatges urbans i superfícies on ella fotografia o filma. Aquestes captures visuals són l’origen del treball posterior sobre la imatge, on ella retindrà un port portuari, un pont, un mur o una rotonda, un hivernacle, tanques, materials urbans i marques d’aquest material al sòl. La seva obra de vídeo també s’interessa pels cossos en moviments, és per això que Melin s’atura davant diferents dissenys que pot trobar en espais com rampes de skate, trampolins o estructures metàl·liques que tenen la funció de donar impuls i instruments de propulsió. Totes aquestes descobertes realitzades en diferents viatges, és a dir, de forma sorprenent, constitueixen un material per elaborar futures instal·lacions. Tot això ho posa en relació amb dissenys murals, projeccions de vídeos i construccions en un joc de basculacions a la deriva, canvis d’escala, perspectives impossibles i una ingravidesa vertiginosa.
catmelin(at)ifrance.com